Saturday 22 September 2007

景賢里變竟然不理

景賢里變竟然不理

20070918


景賢里被拆,唔使講梗係政府失職,全因為古物及古蹟條例既保護唔到古物古蹟,又保障唔到擁有人嘅利益。景賢里變成「竟然不理」。縱使被列為古蹟,條例無限制清拆權利。更無將賠償制度化,每次都係好似打天才波,鍾意賠就賠,令到古蹟擁有人覺得無保障,亦無所適從。

本來條例嘅不足可以令政府做嘢「更有彈性」,就係因為咁,皇后碼頭先可以被拆。不過,亦係條例嘅不足,令政府有心殺賊,但無力回天,真係惡人自有惡人磨。

今日景賢里搞到咁,其實一啲都唔奇怪。大家睇下尖沙咀警署對面個古物古蹟辦事處就知,辦事處所在嘅地方係西式磚砌建築,翻新個時髹上厚厚嘅油漆。形象之醜,只可以用惡俗嚟形容。咁無品味嘅人又點會識得保育。

有啲評論員話單野搞到咁,都係啲保育人士日嘈夜嘈,搞到業權人驚政府干涉佢他嘅擁有權,於是提早清拆咁話喎。呢班人明顯唔知咩係公共財(Common goods)同無基本邏輯。

就算某樣嘢係私人財產,但如果涉及社會利益,就未必係財產擁有者可以話事。好似紫禁城咁,本來係愛新覺羅家所有,咁係唔係佢地可以收返業權用黎搞主題公園?

將責任歸咎保育人士又係無腦。舉個例,如果有個有錢佬個仔俾人綁架,綁匪要求贖金。咁佢第一時間報警,但啲綁匪知道後撕票。於是啲警察告個有錢佬誤殺,因為如果佢唔報警察,佢個仔就唔使死啦。

其實要解決呢單野一啲都唔難,既然係私產,用錢就可以解決。之後,認認真真立法保護古物古蹟同建立賠償機制,就唔會再有第二「竟然不理」。

No comments: